Obchodné podmienky
Obecné ustanovenia
Pôsobnosť obchodných podmienok. Tieto obchodné podmienky upravujú uzatváranie zmlúv medzi nami ako obchodníkom a vami ako zákazníkom prostredníctvom internetového obchodu a naše a vaše práva a povinnosti zo zmlúv vyplývajúce. Súčasťou obchodných podmienok sú aj povinne poskytované informácie a ustanovenia týkajúce sa vašich osobných údajov a ich spracovanie. Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 24. 10. 2016.
Používané pojmy. V našich obchodných podmienkach používame nasledujúce skratky:
My, čím sa rozumie obchodník, teda podnikateľ Jiří Kosina, so sídlom O. Číly 1547, 50901 Nová Paka, IČO 87073544, zapísaný v živnostenskom registri, DIČ CZ8101173168.
Vy, čím sa rozumie zákazník, teda druhá zmluvná strana odlišná od nás, ktorým môže byť jeden z týchto subjektov:
Spotrebiteľ, ktorým je človek nejednajúcí v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania,
Nepodnikateľ, ktorým je právnická osoba nejednajúcí v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania,
Podnikateľ, ktorým je človek alebo právnická osoba v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
Internetový obchod, teda naše webové rozhranie nachádzajúci sa na webovej adrese http://chilli-shop.sk, v ktorom si môžete prezrieť našu ponuku a objednať tovar z nášho sortimentu.
E-mail, teda elektronická pošta, ktorou je možné nás kontaktovať na e-mailovej adrese info@chilli-shop.sk.
Telefón, pomocou ktorého je možné nás kontaktovať na telefónnom čísle 776283726.
Zmluvy, ktorými sa rozumejú kúpne zmluvy.
Vzťah obchodných podmienok k zmluve. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmlúv. Odchylné dojednania v zmluve majú prednosť pred znením obchodných podmienok.
Vzťah zmluvy a obchodných podmienok k právnym predpisom. Práva a povinnosti neupravené obchodnými podmienkami alebo zmluvou sa riadia právnymi predpismi Českej republiky, najmä zákonom č. 89/2012 Zb., Občianskym zákonníkom a zákonom č. 634/1992 Zb. O ochrane spotrebiteľa, v súlade s právnymi predpismi Európskej únie, najmä smernicou 2011/83/EÚ, o právach spotrebiteľov a smernicou 2000/31/ES, o elektronickom obchode. V prípade rozporu obchodných podmienok alebo zmluvy s právnym predpisom, ak sa nejedná o záležitosť, ktorú možno dojednaním upraviť, má prednosť právny predpis.
Oddeliteľnosť ustanovenia obchodných podmienok a zmluvných dohôd. Ak sa niektoré z ustanovení obchodných podmienok alebo zmluvných dohôd stane neplatným, neúčinným alebo sa k nemu nebude prihliadať, nie je tým dotknutá platnosť a účinnosť ostatných ustanovení obchodných podmienok a zmluvných dohôd.
Vzťahy s medzinárodným prvkom. Právne pomery medzi nami a vami sa v prípade prítomnosti medzinárodného prvku riadi českým právom a k riešeniu prípadných sporov sú príslušné české súdy. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (Viedenský dohovor) sa neuplatňuje.
Spôsoby riešenia sťažností. Prípadné sťažnosti a spory medzi vami a nami je možné riešiť
mimosúdne v konaní vedenom Českou obchodnou inšpekciou (www.coi.cz),
emailom na našej e-mailovej adrese,
osobne v ktorejkoľvek našej prevádzke,
telefonicky na našom telefónnom čísle.
Dozorné orgány. Nad našou činnosťou vykonávajú kontrolu a dohľad štátne orgány Českej republiky, na ktoré je možné sa v súlade právnymi predpismi, ktoré upravujú ich pôsobnosť a právomoci, obracať so svojimi podnetmi. Orgány štátneho dozoru sú najmä:
Česká obchodná inšpekcia,
živnostenské úrady,
Úrad pre ochranu osobné údajov,
Štátna poľnohospodárska a potravinárska inšpekcia,
krajské hygienické stanice.
Objednávání zboží a uzavírání smluv
Objednanie tovaru. Tovar v našom internetovom obchode je možné objednať si tak, že ponuku na uzavretie zmluvy, ktorou je vystavenie tovaru v internetovom obchode, prijmete prostredníctvom:
internetového obchodu,
e-mailu,
telefónu.
Prijatie našej ponuky s dodatkom či odchýlkou nie je možné a považuje sa za protiponuku z vašej strany.
Objednanie tovaru prostredníctvom internetu. Objednanie tovaru prostredníctvom internetového obchodu vykonáte vybraním ponúkaného tovaru v požadovanom množstve, akosti a vyhotovenia, vložením tovaru do virtuálneho košíka, prihlásením sa k svojmu používateľskému účtu alebo vytvorením používateľského účtu nového, vyplnením požadovaných údajov, zvolením spôsobu dodania tovaru a platby a odoslaním Vašej objednávky pomocou tlačidla "Odoslať objednávku", čím dôjde k uzatvoreniu zmluvy. Pred odoslaním objednávky vám bude umožnené skontrolovať a prípadne aj zmeniť zadané údaje.
Objednanie tovaru prostredníctvom e-mailu. Objednanie tovaru prostredníctvom e-mailu vykonáte zaslaním e-mailovej správy na e-mailovú adresu objednavky@chilli-shop.sk, ktorej obsahom musí byť:
vybraný tovar v požadovanom množstve, akosti a prevedenia,
vybraný spôsob dodania tovaru a platby,
vaše identifikačné údaje:
meno a priezvisko a prípadný názov právnickej osoby,
bydlisko alebo sídlo,
adresa pre dodanie tovaru,
telefónne číslo,
IČO, ak ste podnikateľom,
DIČ, ak ste platcom DPH.
Objednávanie tovaru prostredníctvom telefónu. Objednanie tovaru prostrednictvom telefónu vykonáte zavolaním na naše telefónne číslo, na kterom nám poviete:
vybraný tovar v požadovanom množstve, akosti a prevedenia,
vybraný spôsob dodania tovaru a platby,
vaše identifikačné údaje:
meno a priezvisko a prípadný názov právnickej osoby,
bydlisko alebo sídlo,
adresa pre dodanie tovaru,
telefónne číslo,
IČO, ak ste podnikateľom,
DIČ, ak ste platcom DPH.
Potvrdenie prijatia objednávky. Úspešné prijatie Vašej objednávky a uzatvorenie zmluvy vám potvrdíme na vašu e-mailovú adresu zaslaním e-mailovej správy, ktorej súčasťou bude:
potvrdenie o uzavretí zmluvy a jej obsahu,
naše obchodné podmienky, ktorých obsahom sú aj povinne poskytované informácie.
V prípade neúplnosti alebo nesprávnosti objednávky vás vyzveme k jej doplnenie alebo vás upozorníme na nemožnosť uzavretia zmluvy.
Jazyk a uchovávanie zmluvy. Zmluvy sa uzatvárajú v českom jazyku. Uzavreté zmluvy ukladáme a pristupovať k svojim zmluvám môžete prostredníctvom internetového obchodu.
Uzatvorené zmluvy a ich obsah
Zmena a zrušenie zmluvy. Uzavreté zmluvy nie je možné jednostranne meniť či rušiť; činiť tak možno iba na základe vzájomnej dohody, prípadne ak tak ustanovuje právny predpis alebo obchodné podmienky.
Obsah kúpnej zmluvy. Na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy sme povinní dodať vám ujednaným spôsobom objednaný hmotný tovar a poskytnúť prípadné dohodnuté služby a vy ste povinní si tovar prevziať a zaplatiť nám celkovú cenu, ktorá je tvorená cenou objednaného tovaru, cenou platby, cenou dodania tovaru a cenou prípadných ďalších objednaných služieb.
Ochrana duševného vlastníctva. Ak vám na základe zmluvy dodávame tovaru, ktorý je chránený právami duševného vlastníctva (najmä autorské diela, ochranné známky, priemyselné vzory, patenty a úžitkové vzory), nie je súčasťou zmluvy licencia oprávňujúca vykonávať práva duševného vlastníctva. Tovar chránený autorským právom nesmiete ako fyzická osoba užívať inak ako pre osobnú potrebu a ako právnická inak ako pre svoju vlastnú vnútornú potrebu, najmä nie ste oprávnený tovar rozmnožovať, ďalej predávať, prenajímať alebo inak sprístupňovať tretím osobám.
Zľavy a reklamné akcie. Pre zľavové či iné marketingové akcie platí, že pokiaľ nie je stanovené inak, nemožno jednotlivé poskytované zľavy a iné výhody kombinovať.
Darčeky a bonusy. Ak vám boli v rámci zmluvy poskytnuté darčeky či iné bonusy, je existencia darovacej zmluvy závislá od existencie zmluvy hlavnej, a darovacia zmluva je uzavretá s rozväzovaciu podmienkou zrušenia darovacej zmluvy v prípade zániku zmluvy hlavnej.
Zľavové kupóny a darčekové poukazy. Zľavový kupóny a darčekové poukazy je možné uplatniť za dohodnutých podmienok alebo za podmienok uvedených na kupóne alebo poukaze.
Platobné podmienky
Spôsoby platby. Celkovú cenu je možné uhradiť spôsobmi, ktoré nájdete na zodpovedajúcej stránke v našom internetovom obchode.
Doba na zaplatenie. Celkovú cenu ste povinní uhradiť buď pred dodaním tovaru, pri prevzatí tovaru, alebo neskôr, a to podľa dohodnutého spôsobu platby. Pokiaľ má byť celková cena uhradená pred dodaním tovaru, ste povinní ju uhradiť do 10 dní od uzavretia zmluvy. Ak je celková cena hradená prostredníctvom poskytovateľa platobnej služby, je celková cena uhradená pripísaním peňažnej sumy na náš účet u poskytovateľa platobných služieb.
Platenie prostredníctvom úveru. V prípade, že je dohodnuté platenie celkovej ceny prostredníctvom úveru alebo iného finančného produktu na základe zmluvy s poskytovateľom finančných služieb, riadi sa tento pomer tiež zmluvou a podmienkami poskytovateľa finančného produktu.
Dodacie podmienky
Spôsoby dodania. Spôsoby dodania, ktoré môžete využiť, nájdete na zodpovedajúcej stránke v našom internetovom obchode.
Obmedzenie dodávania tovaru. Tovar dodávame iba do týchto štátov:
Česká republika,
Slovensko,
Nemecko,
Rakúsko,
Spojené kráľovstvo.
Nadobudnutie vlastníckeho práva. Vlastníkom tovaru, ktorý vám dodáme, sa ako podnikateľ stanete uzatvorením zmluvy a ako spotrebiteľ či nepodnikateľ prevzatím tovaru, nie však skôr, než úplne zaplatíte celkovú cenu.
Doba dodania tovaru. Dojednaná doba dodania tovaru beží od uzavretia zmluvy. Pokiaľ má byť celková cena uhradená pred dodaním tovaru, beží doba dodania tovaru až od uhradenia celkovej ceny. Tovar bude v tejto dobe dodaný na miesto určenia. Ak nie ste spotrebiteľom a tovar má byť do miesta určenia dodaný pomocou prepravcu, bude tovar v tejto dobe odovzdaný prepravcovi.
Prevzatie tovaru. Tovar ste povinní prevziať v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste v závislosti od spôsobu dodania. Pokiaľ má byť tovar dodaný pomocou prepravcu, ste povinní ho prevziať pri dodaní do miesta určenia. Ak tovar neprevezmete, vznikne nám právo od zmluvy odstúpiť a právo na zaplatenie nákladov spojených s dodaním tovaru, pokiaľ neboli uhradené pred dodaním tovaru. Ak vám tovar budeme potom, čo ho neprevezmete, dodávať opakovane, máme právo na úhradu nákladov spojených s opakovaným dodávaním.
Škoda na tovare pri preprave spotrebiteľovi alebo nepodnikateľovi. Ak ste spotrebiteľom alebo nepodnikateľom, prechádza na vás nebezpečenstvo škody na tovare prevzatím tovaru. V prípade, že vám tovar bude dodaný poškodený, ste povinní nás o škode bezodkladne informovať a to najlepšie:
emailom na našej e-mailovej adrese,
osobne v ktorejkoľvek našej prevádzke,
telefonicky na našom telefónnom čísle.
V prípade, že poškodenie zásielky zistíte už pri preberaní tovaru, ste povinní o poškodení informovať nielen nás, ale aj prepravcu pri preberaní tovaru. O rozbalení poškodenej zásielky pred jej prevzatím môžete požiadať prepravcu a v prípade, že zistíte, že tovar bol poškodený, nie ste povinní ho od prepravcu prevziať.
Škoda na tovare pri preprave podnikateľovi. Ak ste podnikateľom a tovar má byť dodaný pomocou prepravcu, prechádza na vás nebezpečenstvo škody na tovare odovzdaním tovaru prepravcovi. Ak dôjde ku škode na tovare po prechode nebezpečenstva škody, nezodpovedáme za ňu a škoda na tovare nemá vplyv na vašu povinnosť uhradiť celkovú cenu a povinnosť tovar prevziať. V prípade, že vám tovar bude dodaný poškodený, ste povinní bezodkladne reklamovať poškodenie tovaru u prepravcu.
Balenie tovaru. Pokiaľ nebude dohodnuté inak, bude tovar zabalený spôsobom vhodným pre jeho uchovanie a ochranu.
Právo na odstoupenie od zmluvy
Všeobecne o odstúpení od zmluvy. Odstúpením od uzatvorenej zmluvy sa zmluva od začiatku ruší a strany sú povinné vrátiť si všetko, čo na základe zrušenej zmluvy poskytli. Odstúpením od zmluvy sa ruší aj na nej závislá zmluva darovacia. Právo odstúpiť od zmluvy je možné využiť za podmienok, ktoré sú stanovené v obchodných podmienkach, alebo ak to vyžaduje legislatíva.
Naše právo odstúpiť od zmluvy. My máme právo odstúpiť od uzatvorenej zmluvy kedykoľvek od dňa uzavretia zmluvy do okamihu, keď od nás prevezmete tovaru, a to z dôvodov:
vyčerpania zásob objednaného tovaru,
neprevzatia tovaru pri jeho dodaní,
zneužitia objednávkového systému nášho internetového obchodu,
uvedenie nesprávnych údajov pri objednávaní tovaru,
objednanie tovaru za cenu výrazne nižšiu než cenu obvyklú, ak bol tovar za túto cenu ponúkaný v dôsledku omylu či chyby nášho internetového obchodu,
ďalších hodných osobitného zreteľa.
Zákonné právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy. Ak ste spotrebiteľom, máte právo odstúpiť od uzatvorenej zmluvy v lehote 14 dní odo dňa
prevzatia tovaru, pokiaľ ide o kúpnu zmluvu,
prevzatia poslednej dodávky tovaru, pokiaľ ide o zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
prevzatia prvej dodávky tovaru, pokiaľ ide o zmluvu, ktorej predmetom je pravidelná opakovaná dodávka tovaru,
uzavretia zmluvy, pokiaľ ide o inú zmluvu.
Nemožnosť odstúpenia od zmluvy. Právo odstúpiť od zmluvy nemáte u zmlúv:
o dodávke tovaru, ktorá bola upravená podľa vášho želania alebo pre vašu osobu,
o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktoré bolo z obalu vyňaté a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť,
o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovar, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
o poskytovaní služieb, ak boli splnené s vaším predchádzajúcim súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy,
ďalších, ak tak ustanovuje právny predpis.
Spôsob odstúpenia od zmluvy. Ak vám vzniklo právo na odstúpenie od zmluvy a chcete od zmluvy odstúpiť, môžete tak urobiť formou jednostranného právneho konania, ktoré nám doručíte, najlepšie
vyplnením vzorového formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou obchodných podmienok a jeho odoslaním
poštou na adresu nášho sídla,
e-mailom na našu e-mailovú adresu;
osobne v ktorejkoľvek našej prevádzke,
telefonicky na našom telefónnom čísle.
Zachovanie lehoty. Ak ste spotrebiteľom, pre dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy postačí, ak nám odstúpenie odošlete v posledný deň lehoty určenej na odstúpenie od zmluvy.
Vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy. Ak odstúpite od zmluvy, ste povinní nám tovar na vaše vlastné náklady vrátiť najlepšie súčasne s odstúpením od zmluvy, najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia a to najlepšie
odoslaním tovaru na adresu Jiří Kosina, Husitská 1303, Nová Paka, 50901,
osobne v ktorejkoľvek našej prevádzke,
odovzdaním tovaru prepravcovi, ktorý si ho na základe predchádzajúcej dohody vyzdvihne v dohodnutom mieste a čase.
Tovar nám musíte vrátiť nepoškodený, neznečistený, neopotrebovaný a neprejavujúci známky užívania, vrátane všetkého príslušenstva a dokumentácie, pokiaľ možno v pôvodnom obale. Zároveň ste povinní vrátiť nám aj všetky darčeky a bonusy, ktoré ste dostali na základe zrušenej zmluvy.
Vrátenie peňazí po odstúpení od zmluvy. Ak ako spotrebiteľ odstúpite od zmluvy, zaplatené peňažné prostriedky vám vrátime do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy, nie však skôr ako nám tovar vrátite alebo preukážete, že nám bolo tovar odoslaný. Zaplatené náklady na dodanie tovaru vám vrátime len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu porovnateľnému spôsobu dodania, ktorý ponúkame. Pokiaľ dôjde k zníženiu hodnoty vráteného tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním inak, než ako je nutné k oboznámeniu sa s jeho povahou, vlastnosťami a funkčnosťou, bude vrátená suma znížená o čiastku, o ktorú sa hodnota tovaru znížila. Peňažné prostriedky vám vrátime rovnakým spôsobom, akým sme ich od vás prijali, prípadne iným spôsobom, na ktorom sa dohodneme, ak vám tým nevzniknú ďalšie náklady.
Reklamácia vád tovaru spotrebiteľom a nepodnikateľom
Pôsobnosť. Táto časť obchodných podmienok sa na vás vzťahuje iba v prípade, že ste spotrebiteľom alebo nepodnikateľom, a upravuje našu zodpovednosť za vady tovaru.
Záručná doba. Záručná doba je 24 mesiacov, u použitého tovaru 12 mesiacov, od prevzatia tovaru.
Naša zodpovednosť za vady tovaru. Zodpovedáme vám za to, že tovar pri prevzatí a v záručnej dobe nemá vady. Najmä zodpovedáme za to, že tovar
má vlastnosti, ktoré sme si dojednali, a chýba ak dojednanie, také vlastnosti, ktoré sme my alebo výrobca popísali alebo ktoré ste mohli s ohľadom na povahu tovaru a na základe vykonávanej reklamy očakávať,
sa hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie uvádzame alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,
zodpovedá kvalitou alebo prevedením zmluvnej vzorky alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutéhej vzorky alebo predlohy,
je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Predĺžená záruka za akosť. Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, návode pripojenému k tovaru, v reklame alebo v zmluve uvedená doba, po ktorú je možné tovar alebo jeho časť použiť a ktorá je dlhšia ako záručná doba, odpovedáme vám po uplynutí záručnej doby za to, že do uplynutia uvedenej doby
bude tovar alebo jeho časť spôsobilá na použitie pre svoj obvyklý účel,
si tovar alebo jeho časť zachovajú svoje obvyklé vlastnosti.
Doba predĺženej záruky za akosť začína plynúť súčasne so záručnou dobou. Predĺženú záruku za akosť poskytujeme len na niektoré tovary, pokiaľ je jej doba pri tovare uvedená spôsobmi uvedenými vyššie.
Obmedzenie zodpovednosti. nezodpovedáme vám
pri tovare predávaného za nižšiu cenu za chybu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá,
za opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním,
u použitého tovaru za chyby zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí,
za vady tovaru, ak to vyplýva, najmä pri tovare zúžitkovateľného a podliehajúceho rýchlej skaze, z jeho povahy,
ak ste pred prevzatím tovaru vedeli, že tovar má vadu,
ak ste vadu sami spôsobili.
Doba pre uplatnenie práva. Tovar ste povinní si čo najskôr prezrieť a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach a množstve. Vaše právo zo zodpovednosti za vady tovaru ste povinní u nás uplatniť bez zbytočného odkladu, čo najskôr potom, čo budete môcť vady zistiť, a to v záručnej dobe alebo dobe predĺženej záruky za akosť. V opačnom prípade vaše právo zo zodpovednosti za vady tovaru zaniká a nebude vám priznané.
Vaše práva pri výskyte vady tovaru. Ak má tovar vadu, máte právo:
na bezplatné odstránenie vady,
ak to nie je vzhľadom k povahe vady neúmerné, najmä ak nemožno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, na dodanie nového tovaru bez vád, ak sa však vada týka len súčasti tovaru, môžete požadovať len výmenu súčasti,
ak nie je možné odstránenie chyby ani výmena tovaru či jeho časti, odstúpiť od zmluvy,
na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Vaše práva pri výskyte chyby použitého tovaru. Ak má tovar predávaný s vadou alebo tovar predávaný ako použitý vadu, máte právo:
na bezplatné odstránenie vady,
na primeranú zľavu z kúpnej ceny,
ak nie je možné odstránenie chyby ani zľava z kúpnej ceny, odstúpiť od zmluvy.
Vaše práva pri opakovanom alebo viacnásobnom výskyte vady tovaru. Ak nemôžete tovar riadne užívať pre podobných vád po oprave alebo pre väčší počet vád, máte podľa svojej voľby právo:
na dodanie nového tovaru, alebo výmenu súčasti, to však neplatí pri tovare predávanom s vadou alebo pri tovare použitom,
na primeranú zľavu z kúpnej ceny,
odstúpiť od zmluvy.
Za opakovaný výskyt chyby sa považuje, ak sa na veci vyskytne rovnaká chyba po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách. Za väčší počet vád sa považuje súčasný výskyt aspoň troch vád, z ktorých každá samostatne bráni užívaniu tovaru.
Nemožnosť požadovať odstúpenie od zmluvy a dodanie nového tovaru. Ak nemôžete tovar vrátiť v tom stave, v akom ste ho obdržali, nemôžete odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie nového tovaru. To neplatí,
ak došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady tovaru,
ak ste použili tovar ešte pred objavením vady,
ak ste nespôsobili nemožnosť vrátenia tovaru v nezmenenom stave konaním alebo opomenutím, alebo
ak ste predali tovar ešte pred objavením vady, ak ste ho spotrebovali, alebo ak ste pozmenili tovar pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vrátite nám to, čo ešte vrátiť môžete, a vo zvyšku nám poskytnete náhradu do výšky, v ktorej ste mali z použitia tovaru prospech.
Spôsob reklamácie. V prípade, že chcete uplatniť svoje právo zo zodpovednosti za vady, môžete tak urobiť najlepšie:
odoslaním tovaru na adresu Jiří Kosina, Husitská 1303, Nová Paka, 50901,
osobne v ktorejkoľvek našej prevádzke,
odovzdaním tovaru prepravcovi, ktorý si ho na základe predchádzajúcej dohody vyzdvihne v dohodnutom mieste a čase,
ak je v záručnom liste či inom doklade, na obale tovaru alebo v našom internetovom obchode uvedená iná osoba určená k uplatneniu zodpovednosti za vady, u tejto osoby.
Náležitosti reklamácie. Tovar je potrebné nám odovzdať v stave, ktorý umožní posúdenie oprávnenosti reklamácie, najmä nie je možné tovar odovzdať neprimerane znečistený. Pri reklamácii je potrebné oznámiť, s akou chybou tovar reklamujete a akým spôsobom žiadate, aby bola reklamácia vybavená. Požadovaný spôsob vybavenia reklamácie nie je možné následne bez nášho súhlasu meniť.
Vybavenie reklamácie. Ak ste spotrebiteľom, vaša reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak ste nepodnikateľom, vaša reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu. O vybavení reklamácie budete v tejto lehote vyrozumení a tovar vám bude vrátený rovnakým spôsobom, ako nám bol pri uplatnení reklamácie odovzdaný. V prípade, že reklamácia nebude vybavená včas, máte právo od zmluvy odstúpiť. Ak bude vaša reklamácia uznaná, záručná doba a doba predĺženej záruky za akosť sa predlžuje o dobu, ktorú nám vybavenie vašej reklamácie trvalo.
Náhrada nákladov reklamácie. V prípade, že bude vaša reklamácia uznaná, máte právo na náhradu nevyhnutných nákladov, ktoré boli pri uplatnení práva zo zodpovednosti za vady tovaru účelne vynaložené. V prípade, že reklamácia bude zamietnutá, máme právo na náhradu nevyhnutných nákladov, ktoré nám vzniknú vrátením vášho tovaru.
Potvrdenie o reklamácii. Pri uplatnení práva zo zodpovednosti za vady tovaru vám vydáme písomné potvrdenie o tom, kedy ste právo uplatnili, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete, ďalej potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
Reklamácia vád tovaru podnikateľom
Pôsobnosť. Táto časť obchodných podmienok sa na vás vzťahuje iba v prípade, že ste podnikateľom, a upravuje našu zodpovednosť za vady tovaru.
Naša zodpovednosť za vady tovaru. Tovar vám dodáme v dohodnutom množstve, kvalite a prevedení. Ak nebude akosť a prevedenie dojednané, dodáme vám tovar v akosti a vyhotovení vhodných pre účel zjavný zo zmluvy; inak pre účel obvyklý. Pokiaľ bude množstvo určené len približne, presné množstvo určíme my. V prípade, že tovar bude pri prechode nebezpečenstva škody na vás mať vadu, zodpovedáme za ňu. To neplatí v prípade, že pôjde o vadu, ktorú možno s vynaložením obvyklej pozornosti spoznať už pri uzatvorení zmluvy.
Nadštandardná záruka pre podnikateľov. Nadštandardnú záruku za akosť neposkytujeme a za vady tovaru, ktoré sa vyskytnú na tovare po prechode nebezpečenstva škody na vás, nezodpovedáme.
Obmedzenie zodpovednosti. nezodpovedáme vám
pri tovare predávanom za nižšiu cenu za chybu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá,
za opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním,
u použitého tovaru za chyby zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí,
za vady tovaru, ak to vyplýva, najmä pri tovare zúžitkovateľnom a podliehajúcom rýchlej skaze, z jeho povahy,
za vady tovaru, ak ste o nich pred prevzatím tovaru vedeli,
za vady tovaru, ak ste ich sami spôsobili.
Doba na uplatnenie práva. Tovar ste povinní si čo najskôr prezrieť a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach a množstve. Vaše právo zo zodpovednosti za vady tovaru ste povinní u nás uplatniť bez zbytočného odkladu, čo najskôr potom, čo budete môcť vady zistiť. Najneskôr je možné právo uplatniť do 6 mesiacov, v prípade skrytej chyby do 2 rokov, odo dňa kedy, vám tovar dodáme. V opačnom prípade vaše právo zo zodpovednosti za vady tovaru zaniká a nebude vám priznané.
Vaše práva pri podstatnom porušení zmluvy. Ak bude vada znamenať podstatné porušenie zmluvy, máte právo:
na odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru,
na odstránenie vady opravou tovaru,
na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
odstúpiť od zmluvy.
Za podstatné porušenie zmluvy sa považuje dodanie tovaru s takou vadou, o ktorej sme museli už v čase uzavretia zmluvy vedieť, že ak by ste ju predvídali, zmluvu by ste s nami neuzavreli; v ostatných prípadoch sa porušenie zmluvy považuje za nepodstatné. Ak nám zvolené právo neoznámite, máte práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
Vaše práva pri nepodstatnom porušení zmluvy. Ak bude vada nepodstatným porušením zmluvy, máte právo:
na odstránenie vady,
na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Ak nám zvolené právo neoznámite, môžeme vadu odstrániť opravou tovaru, dodaním nového tovaru alebo dodaním toho, čo sme vám nedodali. Zvolené právo nemôžete neskôr zmeniť bez nášho súhlasu.
Nemožnosť požadovať odstúpenie od zmluvy a dodanie nového tovaru. Ak nemôžete tovar vrátiť v tom stave, v akom ste ho obdržali, nemôžete odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie nového tovaru. To neplatí,
ak došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady tovaru,
ak ste použili tovar ešte pred objavením vady,
ak ste nespôsobili nemožnosť vrátenia tovaru v nezmenenom stave konaním alebo opomenutím, alebo
ak ste predali tovar ešte pred objavením vady, ak ste ho spotrebovali, alebo ak ste pozmenili tovar pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vrátite nám to, čo ešte vrátiť môžete, a za zvyšok nám poskytnete náhradu do výšky, v ktorej ste mali z použitia tovaru prospech.
Spôsob reklamácie. V prípade, že chcete uplatniť svoje právo zo zodpovednosti za vady, môžete tak urobiť:
odoslaním tovaru na adresu Jiří Kosina, Husitská 1303, Nová Paka, 50901,
osobne v ktorejkoľvek našej prevádzke,
odovzdaním tovaru prepravcovi, ktorý si ho na základe predchádzajúcej dohody vyzdvihne v dohodnutom mieste a čase,
ak je v záručnom liste či inom doklade, na obale tovaru alebo v našom internetovom obchode uvedená iná osoba určená k uplatneniu zodpovednosti za vady, u tejto osoby.
Náležitosti reklamácie. Tovar je potrebné nám odovzdať v stave, ktorý umožní posúdenie oprávnenosti reklamácie, najmä nie je možné tovar odovzdať neprimerane znečistený. Pri reklamácii je potrebné oznámiť, s akou chybou tovaru reklamujete a akým spôsobom žiadate, aby bola reklamácia vybavená. Požadovaný spôsob vybavenia reklamácie nie je možné následne bez nášho súhlasu meniť.
Vybavenie reklamácie. Vaša reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu. Tovar vám bude vrátený rovnakým spôsobom, ako nám bolo pri uplatnení reklamácie odovzdané. Ak bude vaša reklamácia uznaná, doba pre uplatnenie vašich práv zo zodpovednosti za vady sa predlžuje o dobu, ktorú nám vybavenie vašej reklamácie trvalo.
Náhrada nákladov reklamácie. V prípade, že bude vaša reklamácia uznaná, máte právo na náhradu nevyhnutných nákladov, ktoré boli pri uplatnení práva zo zodpovednosti za vady tovaru účelne vynaložené. V prípade, že reklamácia bude zamietnutá, máme právo na náhradu nevyhnutných nákladov, ktoré nám vzniknú vrátením vášho tovaru.
Ochrana a spracovanie osobných údajov
Spracovanie osobných údajov za účelom plnenia zmluvy. Vaše osobné údaje spracovávame na účely plnení našich povinností vyplývajúcich zo zmlúv uzavretých medzi nami a vami. Na tento účel môžu byť vaše osobné údaje sprístupňované ďalším subjektom (najmä dopravcom a prevádzkovateľom platobných systémov).
Spracovanie osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení. Vaše osobné údaje spracovávame tiež za účelom ďalšieho ponúkania nášho tovaru a služieb prostredníctvom obchodných oznámení.
Spracovanie osobných údajov na základe súhlasu. Osobné údaje v rozsahu a spôsobe, ktorý by vyžadoval váš súhlas, nespracovávame.
Rozsah spracovania osobných údajov. Osobnými údajmi, ktoré spracovávame, sú:
meno a priezvisko,
adresa,
e-mailová adresa,
telefónne číslo,
identifikačné číslo a daňové identifikačné číslo.
Práva subjektu osobných údajov. Ohľadom vašich osobných údajov máte ďalej právo:
žiadať opravu nesprávnych či neaktuálnych osobných údajov,
žiadať informácie o spracovaní vašich osobných údajov, za ktorých poskytnutie od vás môžeme žiadať úhradu nevyhnutných nákladov,
žiadať vysvetlenie alebo nápravu v prípade, že sa domnievate, že vykonávame spracovanie vašich osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou vášho súkromného a osobného života alebo v rozpore so zákonom.
Použitie cookies. Pri používaní nášho internetového obchodu môže dochádzať k ukladaniu súborov cookies do vášho zariadenia. Ich použitie môžete kedykoľvek odmietnuť nastavením vášho zariadenia príslušným spôsobom.
Prílohy
Oznámenie o odstoupení od zmlouvy
Adresát:
Jiří Kosina,
se sídlem O. Číly 1547, 50901 Nová Paka,
IČO 87073544,
DIČ CZ8101173168
Oznamujem/oznamujeme (*), že týmto odstupujem/odstupujeme (*) od zmlouvy o nákupe tohoto tovaru:
Číslo objednávky (nepovinné, pre rychlejšie vyriadenie požiadavky):
Datum objednania (*)/datum obdržania (*):
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov:
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov:
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov (iba pokiaľ je tento formulár zasielaný v listovej podobe):
Dátum:
(*) Nevhodné preškrtnite.
Chilli novinky
z Facebooku
Prihlásenie
Nákupny košík
- Váš nákupny košík je prázdny.
- Položiek v košíku: 0
- Celkom zaplatíte: 0,00 €